معرفی رشته زبان چینی

معرفی رشته زبان چینی

رشته زبان چینی از زیرمجموعه های کنکور زبان در انتخاب رشته کنکور سراسری است .طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،  پذیرش در رشته زبان چینی در دانشگاه های دولتی روزانه و نوبت دوم ( شبانه ) صورت می گیرد . در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته زبان چینی  ، ظرفیت این رشته در دانشگاه ها و دوره های مختلف و همچنین دانشگاه های پذیرنده رشته زبان چینی در انتخاب رشته زبان را معرفی کنیم .

در کشور چین به زبان چینی جونگ گوا می گویند . ریشه این کلمه از کلمه جونگ به معنای میانه و گوا به معنای کشور است که مفهوم مرکز عالم را داشته و در قدیم تصور چینیان بر این بوده که کشورشان مرکز عالم است .


در رشته زبان چینی دانشجویان ضمن فرا گرفتن درک مطالب ، خواندن ، نوشتن و مکالمه زبان چینی با فرهنگ این کشور نیز آشنا می‌ شوند . فارغ‌ التحصیلان این رشته می‌ توانند در زمینه نگارش ،‌ ترجمه یا تدریس این زبان فعالیت کنند . همچنین می‌ توانند با تحقیق در کتب و متون آنان ،‌ جامعه ما را از آخرین پیشرفت‌ های علمی ، فنی و صنعتی آن محیط مطلع نمایند .طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ، مجموع ظرفیت رشته زبان چینی در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سال گذشته ( سال تحصیلی 95 - 96 ) ، 75 نفر بوده است . ظرفیت رشته زبان چینی در دوره روزانه 60 نفر و در دوره نوبت دوم ( شبانه ) 15 نفر می باشد . در جدول زیر ظرفیت رشته زبان چینی در کنکور سراسری به تفکیک هر دوره مشخص شده است .نحوه پذیرش در این رشته فقط بصورت با آزمون بوده و پذیرش بدون کنکور در رشته زبان چینی وجود نداشته است

+