معرفی رشته زبان ایتالیایی

معرفی رشته زبان ایتالیایی

رشته زبان ایتالیایی از زیرمجموعه های کنکور زبان در انتخاب رشته کنکور سراسری است .طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،  پذیرش در رشته زبان ایتالیایی  در دانشگاه های دولتی روزانه صورت می گیرد . البته در رشته زبان ایتالیایی دانشگاه آزاد اسلامی هم پذیرش دانشجو دارد . در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته زبان ایتالیایی ، ظرفیت این رشته در دانشگاه ها و دوره های مختلف و همچنین دانشگاه های پذیرنده رشته زبان ایتالیایی در انتخاب رشته زبان را معرفی کنیم .

رشته زبان ایتالیایی علاقمندان خود را به سوی این زبان جذب می‌ کند به هر حال علاقه واقعی به فراگیری این رشته کار مشکلی است ، ولی اگر کسی علاقمند باشد و پشتکار داشته باشد با همه سختی‌ ها و کمبود ها قطعاً موفق خواهد شد علاقه و پشتکار دو شعار فریبنده نیستند . اگر حقیقی باشند موفقیت حتمی است این ادعا را می‌ توانید از کسانی که موفقیت‌ شان را مدیون علاقه و پشتکار هستند بپرسید طول دوره تحصیل این رشته 4 سال است و در بخش بازار کار امکان اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته را بررسی و بیان کرده‌ ایم . دبیری این رشته از اصلی ترین محور های اشتغال به کار این زبان است که بنابر آنچه بیان شده از سال آینده یکی از زبان‌ های قابل انتخاب برای ارائه در آموزش و پرورش می‌ باشد .

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان ، مجموع ظرفیت رشته زبان ایتالیایی در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سال گذشته ( سال تحصیلی 95 - 96 ) ، 30 نفر در دوره روزانه بوده است . در نقطه مقابل ، ظرفیت رشته زبان ایتالیایی دانشگاه آزاد مشخص نیست و دانشگاه آزاد اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه نداشته است . در جدول زیر ظرفیت رشته زبان ایتالیایی در کنکور سراسری به تفکیک هر دوره مشخص شده است .


 

+