معرفی رشته بازیگری

معرفی رشته بازیگری

رشته بازیگری از زیرمجموعه های کنکور هنر در انتخاب رشته کنکور سراسری است .طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ،  پذیرش در رشته بازیگری در دانشگاه های دولتی روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، غیرانتفاعی صورت می گیرد . البته در رشته بازیگری دانشگاه آزاد اسلامی هم پذیرش دانشجو دارد .  در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته بازیگری ، ظرفیت این رشته در دانشگاه ها و دوره های مختلف و همچنین دانشگاه های پذیرنده رشته بازیگری در انتخاب رشته هنر را معرفی کنیم .

هنر بازیگری به عنوان ارکان هنر نمایش ، دارای پیشینه قوی در ایران می باشد و نقشی اساسی را در اعتلای فرهنگ ایران بازی کرده است . 


هدف از ایجاد رشته بازیگری  تربیت متخصصان و هنرمندانی است که بتوانند از طریق استفاده از هنر خود در رسانه های مختلف مانند تئاتر و تلویزیون ، در راه گسترش و اعتلای فرهنگ کشور قدم موثری بردارند .

ظرفیت رشته بازیگری در انتخاب رشته هنر

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ، مجموع ظرفیت رشته بازیگری در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سال گذشته ( سال تحصیلی 95 - 96 ) ، 362 نفر بوده است . در دوره روزانه ظرفیت پذیرش 78 نفر ، در دوره نوبت دوم ( شبانه ) 44 نفر و در غیرانتفاعی ظرفیت پذیرش رشته بازیگری 240 نفر بوده است . در نقطه مقابل ، ظرفیت رشته بازیگری دانشگاه آزاد مشخص نیست و دانشگاه آزاد اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه نداشته است 

نحوه پذیرش در رشته بازیگری هم بصورت با آزمون و هم ( بدون آزمون ) بدون کنکور بوده است . از کل ظرفیت بازیگری 240 نفر  صرفا باس وابق تحصیلی پذیرش شده اند .

+