معرفی رشته زبان آلمانی

معرفی رشته زبان آلمانی

معرفی رشته زبان آلمانی

رشته زبان آلمانی از زیرمجموعه های کنکور زبان در انتخاب رشته کنکور سراسری است . طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، پذیرش در رشته زبان آلمانی در دانشگاه های دولتی روزانه و غیرانتفاعی صورت می گیرد . البته در رشته زبان آلمانی دانشگاه آزاد اسلامی هم پذیرش دانشجو دارد . در این مقاله می خواهیم علاوه بر معرفی رشته زبان آلمانی ، ظرفیت این رشته در دانشگاه ها و دوره های مختلف و همچنین دانشگاه های پذیرنده رشته زبان آلمانی در انتخاب رشته زبان را معرفی کنیم .

كارشناسان زبان‌های خارجی به عنوان پل ارتباطی بین زبان‌ها ، فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف ، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و ما را با اندیشه‌ها و آثار نویسندگان ،‌ دانشمندان‌ ، متفكران و فیلسوفان جهان آشنا می‌سازند . به همین دلیل رشته‌های زبان خارجی در كشور ما اهمیت ویژه‌ای دارد یكی از این رشته‌ها ، زبان آلمانی است كه دارای‌ دو گرایش‌ ادبیات‌ و مترجمی‌ است‌ .

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان  ، مجموع ظرفیت رشته زبان آلمانی در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سال گذشته ( سال تحصیلی 95 - 96 ) ، 85 نفر بوده است . در دوره روزانه ظرفیت پذیرش 25 نفر  و در غیرانتفاعی ظرفیت پذیرش رشته زبان آلمانی 60 نفر بوده است . در نقطه مقابل ، ظرفیت رشته زبان آلمانی دانشگاه آزاد مشخص نیست و دانشگاه آزاد اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه نداشته است . در جدول زیر ظرفیت رشته زبان آلمانی در کنکور سراسری به تفکیک هر دوره مشخص شده است .

نحوه پذیرش در رشته زبان آلمانی هم بصورت با آزمون و هم  بدون کنکور ( بدون آزمون )  بوده است . از کل ظرفیت زبان آلمانی 60 نفر صرفا با سوابق تحصیلی بوده است .

+